tisdag 14 januari 2014

4 bra podcasts om Social Media och Content Marketing

Ibland behöver man boosta sin kunskap lite, lära sig något nytt eller helt enkelt bli inspirerad.

Att lyssna på podcasts har blivit den nya svart, så att säga, och riktigt bra är det också. Oftast. Och gratis.

Här kommer några riktigt bra poddar som rör sig runt Social Media och Content Marketing.

Amy Porterfield

Amy koncentrerar sig på marknadsföring på Facebook och hon gör det riktigt bra. Hennes glada personlighet smittar snabbt av sig och gör att man genast vill sätta igång med hennes tips. Hennes utgångspunkt är att man via Facebook skaffar leads till sin egna webbsida.
Webbsida: www.amyporterfield.com
Podadress: Online Marketing Made Easy

The Rise To The Top

David Siteman Garlands podcasts utgår även han från att skaffa sig leads. Davids sätt är mer att han jobbar med en mejllista. Davids podcast är bildsatt, vilket gör att de blir som ett webinar. Han använder mycket powerpoint-bilder. Även de personliga intervjuerna sker framför kamera.
David har annonserat att han ska sluta med podcast-delen, men de gamla avsnitten finns ju kvar.
Webbsida: www.therisetothetop.com
Podadress: The Rise To The Top

Social Media Marketing Podcast

Michael Stelzner går igenom det mesta som rör sig i social mediers djungel. Här finns inget som är för stort eller för litet för att ta sig igenom. Ofokuserat? Inte alls. Det är hit man ska gå när man behöver veta något om något man precis har stött på. Lite som en hederlig gammal länksamling. Det är alltså här man börjar gräva.
Webbsida: www.socialmediaexaminer.com
Podadress: Social Media Marketing Podcast

Inside Social Media 

Vad gör man när man enkelt vill lära sig av de stor? Svar: Man intervjuar dem.
Rick Mulready ville veta hur de stora företag tog sig an och lyckades med de sociala medierna. I hans podcast pratar han med intressanta företag som Taco Bell, Nasa, McDonalds, Ford, med flera om hur deras strategier ser ut och vilka utmaningar de står inför. Dessutom kokar Rick ner giganternas strategier och gör den användbara även för den lilla entreprenören.
Det som slår mig mest är att även det lilla företaget, men begränsad budget och tid, kan klara av stora delar utan att ta ut sig allt för mycket.
Webbsida: RickMulready.com
Podadress: Inside Social Media: Big Brand Strategies for Small Business Budgets

Fler Länkar

Fler poddar och webbsidor har jag samlat på sidan:
Var börjar man med content marketing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar